Omezení poslechu navzdory neporušenému slyšení
Porucha sluchového zpracování a vnímání (AVWS/AVS) je diagnostikována, pokud je samotné sluch neporušené, ale sluch je stále vážně omezen. Důvodem je skutečnost, že jsou narušeny ústřední procesy vnímání a zpracování akustických informací. Výsledkem je, že postižení najdou rozlišení a uznání a hodnocení zvuků obtížně. V dětství je AVWS považována za vývojovou poruchu, která postihuje kolem 2-3 % všech dětí, přičemž chlapci jsou diagnostikováni dvakrát častěji jako dívky. Poruchu však lze vidět pouze v pozdějším životě.
AVWS příčiny
není způsoben narušením orgánu pro slyšení a také nevypovídá o snížené inteligenci. Spíše se předpokládá, že to může vyplynout z kombinace predispozice G , lékařských faktorů a vlivů na životní prostředí.Lékařské faktory | environmentální vlivy |
|
|
se AVW objevuje pouze v dospělosti, jeho příčina je pravděpodobně také způsobena dětstvím. Mnoho podrobností o poruše a jejich pozadí je však nejasné. Je také sporné, zda má být považováno za součást poruchy vývoje jazyka nebo jako nezávislé, protože je často určováno v souvislosti se zpožděním vývoje jazyka.
příznaky avws a sledujte
Narušení sluchového zpracování a vnímání lze předpokládat pomocí různých příznaků:
- Omezené porozumění jazyku pro pozadí/šum nebo v konverzacích s několika reproduktory
- obtíže při diskriminaci (Rozlišení) zvuků, tónů a zvuků
- Obtíže při zvukové diskriminaci někdy vedou k zhoršení čtení a psaní
- Potíže se zaměřením na reproduktor
- Omezená paměť
- S tím spojeným: omezená schopnost shrnout podle Said
- částečně. Abnormality ve výslovnosti
- U dětí: Obtěžovanější psaný jazyk
V zásadě, v závislosti na typu a vyjádření poruchy, lze identifikovat čtyři možná zhoršené oblasti:
Lokalizace | diskriminace | výběr | dichotické slyšení | Směr a odstranění zvuků | Rozlišujte zvuky od sebe navzájem | filtrovat z příslušných akustických informací | Schopnost poslouchat oba psy |
Oblast výběru je obzvláště obtížná v hlasitých prostředích, ve kterém se řada šumu překrývá příslušné informace. Omezení schopnosti diskriminace zase znamenají, že nelze rozlišovat mezi podobnými zvuky. Takže existuje komunikační nedorozumění .
AVWS Diagnóza
Pro stanovení poruchy sluchového zpracování a vnímání je nutná důkladná diagnóza. Obecně lze za tímto účelem provádět odpovídající testy ve velmi mladém věku, ačkoli bezpečné stanovení je realistické pouze od 6 do 7 let. Různé testy poskytují informace o existenci sluchového zpracování a vnímání:
- Testy porozumění jazyku
- Testy na diskriminaci zvuku
- Testy na fonologické vědomí
- Testy na fonologickou paměť
Dále musí být vyloučeny další poruchy a poruch učení.
Stupeň postižení: Počítají se AVW jako postižení?
AVWS se nepovažuje za postižení, ale za poruchu částečného výkonu. Onemocnění však může vést k stanovení určitého stupně postižení (GDB). Dnes se termín „stupeň škod“ (GDS) používá k spravedlnosti skutečnost, že se nejedná o zdravotní postižení, ale důsledky onemocnění vedou k vážným omezením. GDB/GDS je odůvodněna z 10 do 15 % v AVWS s dalším úsilím v každodenním životě a lekcích.
Porucha sluchového zpracování a vnímání: léčba/terapie
Po stanovení AVWS léčba lékař vysvětluje příležitosti pro vhodná terapie a léčebná opatření. Zaměření intervence závisí převážně na betonových zhoršeních a zaměřuje se na dotčenou osobu, ale také na jeho prostředí. V případě pacienta dítěte jsou informace o pečovatelkách a učitelů zásadní. Například učitelé by měli věnovat pozornost vizuálnímu očnímu kontaktu, aby usnadnili lokalizaci a výběr postiženému dítěti. Rodiče se doporučuje upozornit na sebe tím, že si obléknou ruku, když chtějí mluvit, a vybrat klidné prostředí pro důležité konverzace a domácí úkoly.
může být také připojen k životnímu prostředí s ohledem na akustiku třídy, aby bylo možné co nejvíce snížit hluk. Sedadlo ve třídě by mělo být odpovídajícím způsobem přiděleno. Pro další podporu lze použít technické zařízení pro bezdrátové sluch. Z tohoto důvodu má učitel nosí vysílatele, dítě příjemce. Přímý přenos hlasu vysílače se přehrává příjemci tak, aby se vytvořil soustředěný poslechový dojem. Další terapeutická opatření spadá do oblasti logopestiky: podpora fonologického vědomí a strategií učení pro zmírnění sluchové paměti přispívá k lepšímu porozumění jazyku.