Auditive Verarbeitungs- und Wahrnehmungsstörung: Symptome, Test & Diagnose

Omezení poslechu navzdory neporušenému slyšení

Porucha sluchového zpracování a vnímání (AVWS/AVS) je diagnostikována, pokud je samotné sluch neporušené, ale sluch je stále vážně omezen. Důvodem je skutečnost, že jsou narušeny ústřední procesy vnímání a zpracování akustických informací. Výsledkem je, že postižení najdou rozlišení a uznání a hodnocení zvuků obtížně. V dětství je AVWS považována za vývojovou poruchu, která postihuje kolem 2-3 % všech dětí, přičemž chlapci jsou diagnostikováni dvakrát častěji jako dívky. Poruchu však lze vidět pouze v pozdějším životě.

AVWS příčiny

není způsoben narušením orgánu pro slyšení a také nevypovídá o snížené inteligenci. Spíše se předpokládá, že to může vyplynout z kombinace predispozice G , lékařských faktorů a vlivů na životní prostředí.

Lékařské faktory environmentální vlivy
  • Dlouhé -infekce středního ucha jako dítě
  • Poškození mozku v raném dětství
  • zpoždění zrání mozku
  • Unter-/ nadměrná nabídka sluchových podnětů

se AVW objevuje pouze v dospělosti, jeho příčina je pravděpodobně také způsobena dětstvím. Mnoho podrobností o poruše a jejich pozadí je však nejasné. Je také sporné, zda má být považováno za součást poruchy vývoje jazyka nebo jako nezávislé, protože je často určováno v souvislosti se zpožděním vývoje jazyka.

příznaky avws a sledujte

Narušení sluchového zpracování a vnímání lze předpokládat pomocí různých příznaků:

  • Omezené porozumění jazyku pro pozadí/šum nebo v konverzacích s několika reproduktory
  • obtíže při diskriminaci (Rozlišení) zvuků, tónů a zvuků
  • Obtíže při zvukové diskriminaci někdy vedou k zhoršení čtení a psaní
  • Potíže se zaměřením na reproduktor
  • Omezená paměť
  • S tím spojeným: omezená schopnost shrnout podle Said
  • částečně. Abnormality ve výslovnosti
  • U dětí: Obtěžovanější psaný jazyk

V zásadě, v závislosti na typu a vyjádření poruchy, lze identifikovat čtyři možná zhoršené oblasti:

Lokalizace diskriminace výběr dichotické slyšení
Směr a odstranění zvuků Rozlišujte zvuky od sebe navzájem filtrovat z příslušných akustických informací Schopnost poslouchat oba psy

Oblast výběru je obzvláště obtížná v hlasitých prostředích, ve kterém se řada šumu překrývá příslušné informace. Omezení schopnosti diskriminace zase znamenají, že nelze rozlišovat mezi podobnými zvuky. Takže existuje komunikační nedorozumění .

AVWS Diagnóza

Pro stanovení poruchy sluchového zpracování a vnímání je nutná důkladná diagnóza. Obecně lze za tímto účelem provádět odpovídající testy ve velmi mladém věku, ačkoli bezpečné stanovení je realistické pouze od 6 do 7 let. Různé testy poskytují informace o existenci sluchového zpracování a vnímání:

  • Testy porozumění jazyku
  • Testy na diskriminaci zvuku
  • Testy na fonologické vědomí
  • Testy na fonologickou paměť

Dále musí být vyloučeny další poruchy a poruch učení.

Stupeň postižení: Počítají se AVW jako postižení?

AVWS se nepovažuje za postižení, ale za poruchu částečného výkonu. Onemocnění však může vést k stanovení určitého stupně postižení (GDB). Dnes se termín „stupeň škod“ (GDS) používá k spravedlnosti skutečnost, že se nejedná o zdravotní postižení, ale důsledky onemocnění vedou k vážným omezením. GDB/GDS je odůvodněna z 10 do 15 % v AVWS s dalším úsilím v každodenním životě a lekcích.

Porucha sluchového zpracování a vnímání: léčba/terapie

Po stanovení AVWS léčba lékař vysvětluje příležitosti pro vhodná terapie a léčebná opatření. Zaměření intervence závisí převážně na betonových zhoršeních a zaměřuje se na dotčenou osobu, ale také na jeho prostředí. V případě pacienta dítěte jsou informace o pečovatelkách a učitelů zásadní. Například učitelé by měli věnovat pozornost vizuálnímu očnímu kontaktu, aby usnadnili lokalizaci a výběr postiženému dítěti. Rodiče se doporučuje upozornit na sebe tím, že si obléknou ruku, když chtějí mluvit, a vybrat klidné prostředí pro důležité konverzace a domácí úkoly.

může být také připojen k životnímu prostředí s ohledem na akustiku třídy, aby bylo možné co nejvíce snížit hluk. Sedadlo ve třídě by mělo být odpovídajícím způsobem přiděleno. Pro další podporu lze použít technické zařízení pro bezdrátové sluch. Z tohoto důvodu má učitel nosí vysílatele, dítě příjemce. Přímý přenos hlasu vysílače se přehrává příjemci tak, aby se vytvořil soustředěný poslechový dojem. Další terapeutická opatření spadá do oblasti logopestiky: podpora fonologického vědomí a strategií učení pro zmírnění sluchové paměti přispívá k lepšímu porozumění jazyku.